@misc{Zalewski_Andrzej_Inspiracje_2014, author={Zalewski, Andrzej}, abstract={Jest to druga część artykułu, którego część pierwsza ukazała się w X zeszycie „Pracach Naukowych Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Filozofia”. W niniejszej części omówiona została i poddana krytycznej ocenie koncepcja fenomenologii filmu zawarta w książce Allana Casebiera "Film and Phenomenology". Casebier korzysta głównie z dwóch wczesnych fundamentalnych prac Husserla: drugiego tomu "Badań logicznych" i pierwszego tomu "Idei czystej fenomenologii", próbując czerpać z nich pomysły do własnych ustaleń na temat struktury doświadczenia filmowego. Dopuszcza się przy tej okazji wielu uproszczeń i narusza integralność doktryny Husserla, co zostało mu wytknięte. W zakończeniu autor artykułu stwierdza, że ewentualna opcja fenomenologiczna w przyszłej teorii filmu będzie musiała być budowana właściwie od podstaw.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={Inspiracje fenomenologiczne w myśli filmowej (2)}, address={Częstochowa}, year={2014}, language={pol}, keywords={Husserl, noemat, idealizm, realizm, nominalizm, konstruktywizm, widz filmowy, percepcja filmu}, }