@misc{Kwatera_Anna_Edukacyjne_2017, author={Kwatera, Anna and Mądry-Kupiec, Małgorzata}, abstract={W artykule wyróżniono główne składowe środowiska edukacyjnego budujące tło relacji nauczyciel– uczeń. Podjęto próbę wykorzystania wątków analizy transakcyjnej do zgłębienia zagadnienia ról przyjmowanych przez nauczyciela oraz ich znaczenia dla jakości relacji nawiązywanych z uczniem i efektywności oddziaływań edukacyjnych. Wskazano te role, poprzez które realizowane są podstawowe zadania wpisane w cele edukacyjne – nauczające i wychowujące: nauczyciel jako wychowawca, mentor, coach, partner, przywódca, jako uczeń, jako ta kobieta/ten mężczyzna. Dokonano analizy relacji inter- i intrapersonalnych nauczyciela w odniesieniu do analizy strukturalnej osobowości.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={Edukacyjne znaczenie intra- i interpersonalnych relacji nauczyciel–uczeń z perspektywy analizy transakcyjnej}, address={Częstochowa}, year={2017}, language={pol}, keywords={relacje interpersonalne, relacje intrapersonalne, role nauczyciela, efektywność oddziaływań edukacyjnych}, }