@misc{Караманов_Алексей_Mузейный_2020, author={Караманов, Алексей}, abstract={W artykule przeanalizowano problemy interpretacji przedmiotów w przestrzeni muzealnej w różnych kontekstach i z różnych perspektyw. Szczególną uwagę zwraca się na pedagogiczne aspekty wykorzystania narracji w muzeum. Autor podkreśla, że narracja muzealna jest formą pracy muzealnej, która a priori przyciąga uwagę edukatorów muzealnych, animatorów, mediatorów, zarządców galerii, kuratorów wystaw i bada przedmiot muzealny z punktów widzenia dziedzictwa kulturowego, aktywnej edukacji młodzieży, rozwijania ogólnych kompetencji kulturowych, interdyscyplinarności, systemu edukacji obywatelskiej. Autor koncentruje się na znaczeniu zmian, które zaszły w nowoczesnej praktyce muzealniczej oraz w pracy kulturalnej i edukacyjnej ze zwiedzającymi. Autor konkluduje, że edukacja i praktyki narracji w muzeum odbywa się w specjalnym, znaczącym pod względem estetycznym i informacyjnym środowisku, w którym człowiek odczuwa swoje zaangażowanie w kulturę i możliwość dialogu z nią.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={Mузейный предмет в системе различных интерпретаций: педагогические возможности нарративов}, address={Częstochowa}, year={2020}, language={ukr}, keywords={muzeum, przedmiot muzealny, pedagogika muzealna, narracja, interpretacja, interdyscyplinarność}, }