@misc{Kožuh_Anna_Equal_2023, author={Kožuh, Anna}, abstract={W artykule podjęto problematykę kompetencji dydaktycznych w ramach kształcenia na odległość na poziomie akademickim w kontekście równych szans. W tej perspektywie tekst ukazuje sukcesy i trudności wynikające z nauczania na odległość zarówno wśród nauczycieli, jak i uczniów. W artykule przedstawiono wyniki badania przeprowadzonego na próbie nauczycieli akademickich po pierwszym semestrze obowiązkowego kształcenia na odległość w dobie koronawirusa. Badanie dotyczyło oceny ich kompetencji niezbędnych do prawidłowego przebiegu procesu kształcenia akademickiego na odległość. Jego celem była także diagnoza przyczyn sukcesów i niepowodzeń w procesie kształcenia zdalnego w powiązaniu z problematyką kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich. Tekst stanowi również wstęp do pogłębionych i rozszerzonych badań empirycznych na ten temat w przyszłości, oferując czytelnikowi dyskusję o znaczeniu teoretycznym i praktycznym. Pokazując implikacje dostrzeżone w badaniu, otwiera nowe ścieżki pracy zdalnej ze studentami oraz nowe działania mające na celu doskonalenie umiejętności dydaktycznych nauczycieli akademickich. Systematyczne wnioski i przemyślenia mogą okazać się niezwykle przydatne nauczycielom akademickim w kolejnych latach kształcenia na odległość.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie}, title={Equal Opportunities for Everyone in the Context of Teacher Competence in Academic Remote Education in the Times of Coronavirus}, address={Częstochowa}, year={2023}, language={eng}, keywords={wyrównywanie szans w kształceniu na odległość, kompetencje nauczyciela akademickiego, planowanie dydaktyczne, akademickie kształcenie na odległość, sukcesy i trudno-ści kształcenia zdalnego}, }