@misc{Pierzchała_Anna_Pasywność_2010, author={Pierzchała, Anna}, abstract={W artykule zaprezentowano rozważania na temat różnych form pasywności uczniowskiej z punktu widzenia teorii analizy transakcyjnej. Istotą tak rozumianego zjawiska pasywności jest nieuzyskiwanie przez ucznia wystarczającej ilości pozytywnych znaków rozpoznania – strouków (strokes), które rodzi się w wyniku nieznajomości, a co za tym idzie – braku zaspokojenia potrzeb ucznia. Zwracam uwagę na zmiany w systemie edukacyjnym, które powodują, że coraz ważniejszy staje się aspekt dydaktyczny, a traci na znaczeniu aspekt wychowawczy procesu edukacyjnego, co może być źródłem nasilenia się zachowań pasywnych wśród uczniów.}, type={artykuł}, publisher={Oficyna Wydawnicza Impuls}, title={Pasywność według teorii Analizy Transakcyjnej jako rezultat negowania podmiotowości w relacji nauczyciel – uczeń}, address={Kraków}, year={2010}, language={pol}, }