@misc{Sarnat-Ciastko_Adrianna_Tutor_2010, author={Sarnat-Ciastko, Adrianna}, abstract={Podstawą artykułu jest analiza różnic pomiędzy wychowawcą (rozumianym jako opiekun klasy szkolnej bądź grupy podopiecznych, który zostaje im narzucony przez decyzję instytucji) a tutorem, który jest wybierany autonomicznie przy zgodzie obu stron. Próbuję dostrzec, jakie znaczenie ma ten wybór w budowaniu relacji między opiekunem a uczniem w procesie kształcenia i wychowania. Fundamentem do rozważań jest także prezentacja Autorskich Liceów Artystycznych i Akademickich „ALA” oraz podstawowych założeń reformy oświaty. Ponadto ważną częścią pracy jest ukazanie genezy tutoringu jako metody indywidualnej pracy nauczyciela z uczniem, znanej już od XVI wieku.}, type={artykuł}, publisher={Oficyna Wydawnicza Impuls}, title={Tutor a wychowawca – rzeczywistość nadana czy wybrana?}, address={Kraków}, year={2010}, language={pol}, }