@misc{Walat_Wojciech_Metodologia_2011, author={Walat, Wojciech}, abstract={Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono, że stopień trudności tekstu podręczników techniki-informatyki oraz podręczników przyrody kształtuje się na podobnym poziomie. Jednak współczynniki złożoności syntaktycznej kształtują się bardziej poprawnie w podręcznikach techniki-informatyki. Natomiast współczynniki złożoności semantycznej kształtują się bardziej korzystnie w podręcznikach przyrody. Uzyskane wyniki badań wskazują na wielką trudność w tworzeniu tekstów podręcznikowych z uwzględnieniem odpowiedniej do wieku (poziomu nauczania) długości zdań, liczby użytych w nich zwrotów oraz poszczególnych rodzajów pojęć. Ciekawie przedstawiają się badania frekwencji pojęć w podręcznikach dla poszczególnych klas.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={Metodologia badań porównawczych dotyczących trudności tekstu podręczników szkolnych}, address={Częstochowa}, address={Kijów}, year={2011}, language={pol}, keywords={teoria książki szkolnej, metodologia badań podręczników szkolnych}, }