@misc{Smoleń_Andrzej_Strategie_2016, author={Smoleń, Andrzej and Pawlak, Zbigniew}, abstract={Celem pracy było rozpoznanie strategii marketingowych realizowanych przez zawodowe kluby piłki nożnej, koszykówki, piłki siatkowej oraz żużla. Przy identyfikacji strategii marketingowych korzystano z dorobku i założeń tzw. ewolucyjnej szkoły zarządzania strategicznego, zgodnie z którymi strategia organizacji wyłania się w trakcie działania organizacji i jest uwarunkowana historią, wpływami otoczenia i interesami uczestników organizacji. Podstawową metodą badawczą wykorzystywaną w badaniach była analiza dokumentów źródłowych dotyczących działalności 52 klubów zawodowych. W wyniku badań wyróżniono szereg strategii funkcjonalnych klubów w obszarze produktu, ceny, dystrybucji i promocji.}, type={rozdział}, publisher={Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={Strategie marketingowe zawodowych klubów sportowych}, address={Częstochowa}, year={2016}, language={pol}, keywords={strategie marketingowe, zarządzanie strategiczne, zawodowe kluby sportowe}, }