@misc{Suska_Dorota_Wybrane_2016, author={Suska, Dorota}, abstract={Pytania do poradni językowych stają się dziś cennym materiałem dla językoznawców, pozwalającym na jakościowe analizy polszczyzny (jej tendencji rozwojowych), opis świadomości językowej współczesnych Polaków, a tak że na wskazanie specyfiki porad-nictwa oraz jego roli (zwłaszcza w kontekście rozbieżności między kodyfikacją języka a uzusem). Autorka – w świetle pytań kierowanych do Poradni Językowej przy Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie – przedstawia kilka zagadnień, które łączą się ze współczesnym dyskursem kulturalnojęzykowym. W artykule zasygnalizowano m.in. społeczne i pragmatyczne funkcje poradnictwa internetowego (w powiązaniu z charakterystyką postaw użytkowników tego metajęzykowego dialogu), specyfikę porady internetowej jako gatunku, a ponadto wyróżniono problemy językowe, które najczęściej stawały się przedmiotem rozstrzygnięć normatywnych w Poradni Językowej AJD.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={Wybrane cechy internetowych porad językowych a świadomość językowa ich użytkowników}, address={Częstochowa}, year={2016}, language={pol}, keywords={dyskurs kulturalnojęzykowy, internetowe poradnictwo językowe, świadomość językowa, porada językowa}, }