@misc{Newton_Trudi_From_2016, author={Newton, Trudi}, abstract={W poniższym artykule autorka dokonuje retrospekcji własnych doświadczeń w odniesieniu dorozwoju założeń edukacyjnej analizy transakcyjnej. Opisuje analizę transakcyjną jako praktyczną psychologię uczenia się, rozumianego jako wzrost i rozwój, kładącą nacisk na rozwój emocjonalny, który warunkuje skuteczne uczenie się w aspekcie poznawczym. Podkreśla, że odeszliśmy w psychologii od nacisku na zaburzenia w kierunku dobrostanu (well-being) i nakreśla trzy obszary rozwoju analizy transakcyjnej: badania naukowe, networking i promocja AT wśród specjalistów z innych dziedzin nauki.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={From Transactional Analysis in education to Educational Transactional Analysis: a personal encounter}, address={Częstochowa}, year={2016}, language={eng}, keywords={edukacyjna analiza transakcyjna, analiza transakcyjna w edukacji}, }