@misc{Sochacka_Izabela_Terapia_2016, author={Sochacka, Izabela}, abstract={Okres swoistej mowy dziecięcej jest szczególnym etapem w rozwoju mowy u dzieci w wieku przedszkolnym. W tym okresie bogacą one swój słownik, doskonalą wymowę, posługują się rozbudowanymi zdaniami. Na tym etapie mogą pojawić się u nich zaburzenia artykulacyjne, określane mianem dyslalii. Wczesna ocena rozwoju mowy dziecka i pojawiających się trudności komunikacyjnych jest podstawą podjęcia terapii logopedycznej. W pracy przedstawiono wyniki terapii logopedycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym. Badania miały charakter eksperymentu pedagogicznego. Badania wykazały efektywność podjętych oddziaływań logopedycznych w zakresie korekcji wad artykulacyjnych u dzieci w wieku przedszkolnym.}, type={rozdział}, publisher={Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={Terapia logopedyczna dzieci w wieku przedszkolnym i jej efekty}, address={Częstochowa}, year={2016}, language={pol}, keywords={terapia logopedyczna, dzieci w wieku przedszkolnym, wady wymowy}, }