@misc{Puchała_Czesław_Problematyka_2008, author={Puchała, Czesław}, abstract={Dokonano przeglądu różnych form prowadzenia edukacji środowiskowej (ekologicznej) w Polsce. Aktualnie obowiązujący model edukacji środowiskowej jest rezultatem wprowadzonej w 1999 roku reformy systemu szkolnego. Formalna edukacja środowiskowa w gimnazjum i szkołach ponadgimnazjalnych prowadzona jest dwutorowo. Treści środowiskowe mogą być włączone do programów nauczania poszczególnych przedmiotów, a ponadto funkcjonują ścieżki ekologiczne. W artykule przedstawiono możliwości realizacji tej problematyki w ramach nauczania chemii. Ponadto ukazano koncepcje prowadzenia edukacji środowiskowej w szkole wyższej na kierunku chemii. Uzupełnieniem formalnej edukacji środowiskowej jest edukacja nieformalna. Ostatecznym efektem edukacji środowiskowej powinno być podniesienie stanu świadomości ekologicznej społeczeństwa. W niniejszej pracy przeanalizowano wyniki badań świadomości ekologicznej studentów.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={Problematyka środowiskowa w kształceniu chemicznym a świadomość ekologiczna}, address={Częstochowa}, year={2008}, language={pol}, keywords={dydaktyka chemii, edukacja ekologiczna, edukacja środowiskowa, ochrona środowiska}, }