@misc{Tsymbalenko_Yevhen_Myths_2017, author={Tsymbalenko, Yevhen}, abstract={Nowoczesna komunikacja medialna jest pełna mitów. Mity te odzwierciedlają modyfikacje strukturalne, modyfikacje treści, tudzież modyfikacje zrozumienia procesu komunikacji. W artykule próbujemy wyjaśnić, co reprezentuje sobą mit w działalności komunikacyjnej i komunikacji medialnej. Ponadto systematyzujemy i komentujemy powszechne mity dualne w komunikacji medialnej. W celu osiągnięcia postawionego celu badawczego stosujemy następujące metody naukowe: analiza systemowa (do rozważania mitów jako integralnego systemu komunikacji medialnej); porównawcza (dla porównania tez i hipotez o tworzeniu mitów w mediach); analiza logiczno-semantyczna (do konstruowania własnych koncepcji, identyfikacji powiązań semantycznych między nimi i weryfikacji adekwatności właściwości określonych przez nas mitów) oraz inne. Wyróżnia się dziewięć najbardziej rozpowszechnionych mitów w komunikacjach medialnych: konwergencja – dywergencja; masyfikacja – demasyfikacja; globalność – lokalność (skutkiem tego glokalność); uniwersalizacja – personifikacja; język mówiony – język pisany (skutkiem tego ustnie-pisemna komunikacja); komunikacja analogowa – komunikacja cyfrowa (digitalizacja); interaktywność; rzeczywistość – wirtualność; profesjonalne – amatorskie (obywatelskie) dziennikarstwo. Autor wyjaśnia i uzasadnia powody reprezentacji wymienionych wyżej grup mitów.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={Myths in Media Communication}, address={Częstochowa}, year={2017}, language={eng}, keywords={mit, komunikacja medialna, komunikacja masowa, mitologia komunikacji medialnej}, }