@misc{Pierzchała_Anna_Transakcyjne_2017, author={Pierzchała, Anna}, abstract={W artykule podjęto próbę spojrzenia na ukryty program szkoły z perspektywy analizy transakcyjnej. Dominująca w szkole kultura nauczania, ścisła realizacja podstawy programowej, testowanie i sprawdzanie wyników uzyskiwanych przez uczniów (a nie tego, czego faktycznie się nauczyli, jakie umiejętności zdobyli, jakie postawy ukształtowali) są niezaprzeczalnie istotnymi elementami ukrytego programu edukacji. Wydaje się, że w analizie tego aspektu funkcjonowania szkoły wykorzystać można koncepcję skryptu, szczególnie w obszarze funkcjonujących w szkole nakazów i zakazów.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={Transakcyjne zakazy i nakazy skryptowe w ukrytym programie szkoły}, address={Częstochowa}, year={2017}, language={pol}, keywords={zakazy skryptowe, nakazy skryptowe, nadadaptacja, głody, autonomia}, }