@misc{Wdowińska_Monika_„Najpierw_2018, author={Wdowińska, Monika}, abstract={Współczesne teorie dydaktyczne coraz częściej zwracają uwagę na rolę gier w zwiększeniu motywacji do nauki. Badania edukacyjne, prowadzone w różnych ośrodkach na świecie, coraz częściej wskazują na wartość gier edukacyjnych w procesie uczenia się. Celem artykułu „Najpierw gra, potem książka” – gry wideo jako motywacja do czytania wśród młodzieży szkół średnich jest przedstawienie opinii uczniów na temat książek, które stały się inspiracją dla twórców gier wideo. Szkic jest próbą odpowiedzi na pytanie: Czy wirtualne rozgrywki wypełniające w większości wolny czas młodzieży mogą stać się motywacją do sięgnięcia po pierwowzór – literaturę? Zwrócona została również uwaga na sposób, w jaki współczesny nauczyciel może wykorzystać grę jako kontekst kulturowy na lekcji języka polskiego. Główne narzędzie wykorzystane do zebrania analizowanego materiału badawczego stanowią ankiety i wywiady przeprowadzone w wybranych szkołach w woj. łódzkim.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={„Najpierw gra, potem książka” – gry wideo jako motywacja do czytania wśród młodzieży szkół średnich}, address={Częstochowa}, year={2018}, language={pol}, keywords={gra wideo, adaptacja, edukacja, kształcenie polonistyczne, dydaktyka}, }