@misc{Regiewicz_Adam_Czy_2018, author={Regiewicz, Adam}, abstract={Etymologia polskiego „cmokania” podkreśla powiązanie dźwięku z czynnościami ssania oraz przywoływania zwierząt. Usytuowany pomiędzy dziećmi a zwierzętami dźwięk postrzegany jest jako niepoważny, nawet niedojrzały czy dziecinny. Przeniesiony w przestrzeń muzyczną jest przede wszystkim związany z piosenkami dla dzieci albo stylistyką „chodnikową”, zwaną disco polo. Pojawiają się jednak przykłady rozwiązań, w których cmokanie staje się figurą krytyczną. Na podstawie analizy utworów Kiss, Kiss Tarkana oraz Blada zespołu T.Love artykuł pokazuje znaczeniotwórczy proces użycia cmokania. Gest dźwiękowy oraz jego wyrazowy odpowiednik wyrażają dystans do rzeczywistości: tej osobistej oraz społecznej.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={Czy cmokanie może dorosnąć?}, address={Częstochowa}, year={2018}, language={pol}, keywords={antropologia odgłosu, cmokanie, muzyka popularna}, }