@misc{Носова_Богдана_Комунікативна_2018, author={Носова, Богдана}, abstract={Tematyka artykułu jest podyktowana zmianami zachodzącymi w systemie studiów dziennikarskich. Zwrócono uwagę na współbrzmienie niektórych tez filozofii komunikatywnej J. Habermasa z dyskursem nowoczesnych mediów ukraińskich. W niniejszym artykule badano poglądy filozoficzne wyrażone w niektórych artykułach J. Habermasa, który odnosi się do prasy masowej, praktyk medialnych i ich wpływu na „konsumpcjonizm kulturowy”. Zwrócono uwagę na niektóre aspekty akcentów filozoficznych i publicystycznych w twórczości współczesnych intelektualistów. Przeanalizowano ukraiński dyskurs medialny dotyczący ekstrapolacji niektórych postanowień filozofii komunikacyjnej J. Habermasa. Oprócz takich metod, jak analiza i porównanie, zastosowano interdyscyplinarne podejście naukowe, dzięki czemu wyciągnięto wnioski na temat znaczenia aktualizacji dyscyplin teoretycznych, które stanowią podstawę dziennikarstwa i studiów komunikacyjnych.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={Комунікативна філософія Ю. Габермаса: екстраполяція у медійному дискурсі}, address={Częstochowa}, year={2018}, language={ukr}, keywords={dyskurs, dziennikarstwo, komunikacja, kultura, media}, }