@misc{Biljakowska_Olga_“Soft_2018, author={Biljakowska, Olga}, abstract={W artykule uzasadniono znaczenie “soft skills” jako niezbędnego elementu szkolenia zawodowego przyszłego nauczyciela. We współczesnym dynamicznym świecie kompetencje “hard skills” i “soft skills” zajmują ważne miejsce. Rozpatrzono osobliwości “hard skills” oraz zdefiniowano “soft skills” jako zespół niespecjalistycznych kompetencji uniwersalnych, które wywierają wpływ na skuteczną działalność zawodową przyszłego nauczyciela. Przeprowadzono analizę porównawczą “hard skills” i “soft skills”. Wyodrębniono i poddano analizie elementy strukturalne zespołu “soft skills”, a mianowicie: społeczno-komunikacyjny, emocjonalny, kognitywny, prognostyczny, zarządzania szkołą, akmeologiczny, innowacyjny. Od stopnia opanowania “soft skills” zależy skuteczność działalności pedagogicznej przyszłego nauczyciela oraz zapotrzebowanie w zawodowym konkurencyjnym środowisku.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={“Soft skills” як необхідна складова якісної професійної підготовки майбутнього вчителя}, address={Częstochowa}, year={2018}, language={ukr}, keywords={“soft skills”, “hard skills”, struktura “soft skills”, szkolenie zawodowe}, }