@misc{Wieczorek_Zbigniew_Wykorzystanie_2018, author={Wieczorek, Zbigniew}, abstract={Technologia Big Data daje możliwość analizowania w tym samym czasie ogromnej ilości wpisów internetowych pod kątem występujących słów i zwrotów. Odpowiedni dobór słów kluczowych może pozwolić na uzyskanie wyników podobnych do badań ankietowych, ale na dużo większą skalę, niż jest to zazwyczaj możliwe. Teoria analizy transakcyjnej umożliwia stworzenie zestawuwypowiedzi, zwrotów czy zachowań, których występowanie pozwala na stworzenie portretu psy- chologicznego użytkownika Internetu. Niniejszy artykuł pokazuje próbę wykorzystania języka analizy transakcyjnej w badaniu portali społecznościowych.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={Wykorzystanie analizy transakcyjnej w badaniach mediów społecznościowych}, address={Częstochowa}, year={2018}, language={pol}, keywords={analiza transakcyjna, big data, struktura osobowości, media społecznościowe}, }