@misc{Lisowska_Kinga_Świat_2020, author={Lisowska, Kinga}, abstract={W artykule przedstawiano i poddano analizie rozmaite jakości świata kultury popularnej, tj.: Internetu; Muzyki/Nagrań dźwiękowych; Filmów; Fotografii/Wystaw, wykorzystywane w procesie kształcenia studentów pedagogiki wczesnej edukacji z zakresu edukacji regionalnej oraz określono ich znaczenia w przygotowaniu przyszłych pedagogów do działań edukacyjnych. Rozważania oparto na cyklu przedmiotów: Historia i kultura regionu; Podstawy edukacji historycznej i regionalnej, Edukacja regionalna i obywatelska, realizowanym w ramach studiów I i II stopnia w latach 2012–2020 na WNS UWM w Olsztynie. W badaniach zastosowano jakościową analizę dokumentów oraz metodę zbierania danych – obserwację uczestniczącą; uwzględniono także doświadczenia własne. Za pośrednictwem jakości świata kultury popularnej studentom dostarczany jest szeroki wachlarz wiedzy o: zamierzchłych czasach; jakości życia społeczeństwa; relacjach politycznych; krajobrazie kulturowo-przyrodniczym; przedsięwzięciach zmierzających do pomnażania i ochrony dziedzictwa kulturowego regionu. Przyszłym pedagogom uświadamiana jest potrzeba budowania przestrzeni edukacyjnej, w której dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym mają możliwość odnajdywania własnej przynależności społecznej i kulturowej.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={Świat kultury popularnej w przygotowaniu do Edukacji regionalnej – kształcenie studentów wczesnej edukacji}, address={Częstochowa}, year={2020}, language={pol}, keywords={edukacja obywatelska, edukacja regionalna, tożsamość kulturowa, region, regionalizm}, }