@misc{Jusik_Piotr_Educational_2020, author={Jusik, Piotr}, abstract={Artykuł stanowi przegląd „Pasywności w szkole” Pierzchały (2013) pod kątem implikacji dla teorii i praktyki analizy transakcyjnej. Podsumowano główne ustalenia projektu badawczego i porównano je z innymi badaniami dotyczącymi pasywności. Wkład Pierzchały do teorii polega na dostarczeniu bazy dowodowej dla koncepcji zachowań pasywnych poprzez integrację jakościowych i ilościowych metod badawczych. Praktyczne implikacje podkreślają konieczność konfrontacji z pasywnością zarówno nauczycieli, jak i uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem nadadaptacji, która jest wzmacniana systemowo. Odpowiednie krótkie studia przypadków pokazują, jak dyskusje teoretyczne można przełożyć na praktykę edukacyjną}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={Educational passivity – from theory to practice}, address={Częstochowa}, year={2020}, language={eng}, keywords={pasywność, edukacyjna analiza transakcyjna, badania stosowane}, }