@misc{Siemieniecka_Dorota_Communicators_2020, author={Siemieniecka, Dorota}, abstract={W tekście zaprezentowano fragment wyników badań jakościowych zrealizowanych w sytuacji koronawirusa COVID-19 na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Badaniem jakościowym objęto 50 studentów. Przedmiotem przedstawionego fragmentu badań była próba określenia sposobów, w jaki studenci korzystają z narzędzi internetowych do celów związanych z nauką w czasie pandemii oraz jakie są oczekiwania studentów w zakresie wykorzystania komunikatorów internetowych w nauczaniu przez wykładowców. Badanie miało na celu diagnozę stanu edukacji zdalnej (w odniesieniu do grupy badanej studentów UMK) i na podstawie analizy danych sformułowanie zaleceń skierowanych do praktyki edukacyjnej. Uzyskane wyniki badań wskazują, że większość studentów wykorzystuje komunikatory do czynności związanych z uczeniem się, zwłaszcza pracy nad wspólnymi projektami, poszukują oni również pomocy w grupie kolegów, wykładowcy zaś rzadko dostrzegają możliwości ich zastosowań w nauczaniu.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Jana Długosza w Częstochowie}, title={Communicators in e-learning – recommendations for teaching practice at the times of coronavirus COVID-19 – report from pilot research}, address={Częstochowa}, year={2020}, language={eng}, keywords={komunikatory w edukacji, nowe technologie w nauczaniu, dydaktyka nowych technologii, narzędzia społecznościowe w edukacji, media w edukacji}, }