@misc{Adamska-Staroń_Monika_Immersing_2023, author={Adamska-Staroń, Monika}, abstract={Artykuł wpisuje się w obszar badań nad edukacyjnymi kontekstami kultury popularnej. Jest głosem w dyskusji koncentrującej się wokół możliwych sposobów wykorzystania rockowych utworów w edukacji formalnej, w tym w edukacji akademickiej na kierunku pedagogika, wokół interpretatywnego uczestnictwa w kulturze. Prezentowane w niniejszym artykule wyniki badań własnych (ich fragment) pokazują, że refleksyjne zanurzanie się w rockowy świat, edukowanie przez utwory rockowe inspiruje do różnego rodzaju działań ukierowanych na samorozwój, sprzyja rozwijaniu, potrzebnych w zmieniającym się świecie, kompetencji, m.in. formułowania i wyrażania własnych myśli, przekonań, krytycznego myślenia czy konstruktywnego dialogu, przedstawiania i rozumienia różnych punktów widzenia, jak również doceniania znaczenia twórczego wyrażania myśli, doświadczeń i uczuć za pomocą różnorodnych środków przekazu, w tym muzyki, sztuk teatralnych i wizualnych oraz literatury.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie}, title={Immersing oneself in the world of Rock to act. Implications for educational practice}, address={Częstochowa}, year={2023}, language={eng}, keywords={edukacja, edukowanie przez rockowe utwory, rock, kompetencje}, }