@misc{Łęski_Zbigniew_Human-Computer, author={Łęski, Zbigniew}, abstract={Koniec roku 2022 oraz rok 2023 to upublicznienie oraz upowszechnienie ogólnodostępnych, zaawansowanych modeli językowych sztucznej inteligencji. Potrafią one nie tylko porozmawiać z użytkownikiem – wyszukują i analizują informacje, tłumaczą teksty, tworzą grafiki, piszą eseje itd. Możliwych zastosowań przybywa, a modele wciąż się rozwijają i udoskonalają. Tym samym problematyka relacji człowiek-komputer weszła na nowy, nieznany do tej pory, poziom. Teraz z narzędziem można wejść w prawdziwą interakcję. Można też powiedzieć, że w rozmowie będzie ono wykazywać pewne cechy, które można by zaklasyfikować jako cechy osobowościowe.W niniejszym artykule zaproszono kilka modeli językowych sztucznej inteligencji do eksperymentu, polegającego na wypełnieniu egogramu – narzędzia analizy transakcyjnej służącego do określenia profilu stanów Ja badanego na poziomie analizy funkcjonalnej. Uzyskane wyniki wskazują, że obecnie dostępna sztuczna inteligencja może się dać się „namówić” na udział w takim eksperymencie, potrafi odpowiedzieć na wszystkie twierdzenia egogramu i nie są to odpowiedzi przypadkowe. Na podstawie wyników da się określić profil stanów Ja sztucznej inteligencji.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie}, title={Human-Computer Interaction in the Era of Advanced Artificial Intelligence Language Models}, address={Częstochowa}, language={eng}, keywords={sztuczna inteligencja, relacja człowiek-komputer, analiza tranaskcyjna, egogram, Stany Ja}, }