@misc{Kropiewnicka-Mielko_Anna_Multicultural, author={Kropiewnicka-Mielko, Anna}, abstract={Artykuł przedstawia zjawisko wielokulturowości i edukacji wielokulturowej oraz międzykulturowej na podstawie publikacji J. Nikitorowicza, J. A. Banksa, M.A. Gibson i innych autorów oraz własnych badań, dotyczących systemu wartości i identyfikacji tożsamościowej uczniów Canadian School w Warszawie. W artykule podjęto próbę zdiagnozowania systemu wartości i tożsamości uczniów szkoły wielokulturowej Canadian School i porównano wyniki badań z wynikami innych badaczy. Badania pokazują z czym identyfikują się uczniowie szkoły wielokulturowej i które wartości są dla nich najważniejsze. Przedstawiając system wartości uczniów młodzieży autorka zwróciła uwagę na to, że badani bardzo wysoko cenią zdrowie, wolność, wartości społeczne takie jak dobro, uczciwość, szacunek, bezpieczeństwo i miłość. Autoidentyfikacje tożsamościowe badanych odnoszą się do deklaracji związanych z płcią, poczuciem tożsamości o charakterze narodowym, europejskim, globalnym, religijnym i tradycyjnym. System wartości i autoidentyfikacje tożsamościowe uczniów Canadian School dowodzą, że młodzi ludzie w szkole wielokulturowej są otwarci, nowocześni i czują się przede wszystkim obywatelami świata.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie}, title={Multicultural school. Students’ identity and value system}, address={Częstochowa}, language={eng}, keywords={edukacja wielokulturowa, wielokulturowość, tożsamość, identyfikacja tożsamościowa, autoidentyfikacja, system wartości}, }