@misc{Mikołajewska_Izabela_(Non), author={Mikołajewska, Izabela and Mikołajewska-Furmanek, Agata}, abstract={Głównym celem badań jest określenie wyzwań związanych z klasyfikowaniem gier komputerowych jako "agresywnych lub pełnych przemocy". Terminy te często pojawiają się w mediach i debatach publicznych, szczególnie w kontekście wpływu gier komputerowych na zachowania agresywne, takie jak te obserwowane w masowych strzelaninach. Jednak zarówno obszerny przegląd literatury, jak i wyniki uzyskane w ramach tych badań potwierdzają brak jednoznacznych kryteriów charakteryzujących, które gry komputerowe są "agresywne lub pełne przemocy". Dane podkreślają konieczność dyskusji nad definicją kategorii agresji lub przemocy w grach, aby umożliwić jasne rozróżnienie pomiędzy tak zwanymi agresywnymi lub brutalnymi grami komputerowymi a innymi typami. Rozróżnienie to jest kluczowe, ponieważ większość gier opiera się na rywalizacji lub rozwiązywaniu konfliktów, w których wykorzystywane są różne formy agresji lub przemocy, na przykład faul w symulacji piłki nożnej, jaką jest FIFA. Badania skupiły się na graczach komputerowych w wieku 13-14 lat, którzy zostali wybrani do udziału w badaniu w oparciu o ich zachowania związane z grami komputerowymi}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie}, title={(Non) aggressive, (non) violent computer games–definitional challenges}, address={Częstochowa}, language={eng}, keywords={gracze komputerowi, (nie)agresywne gry komputerowe, (nie)brutalne gry komputerowe}, }