@misc{Czyżewska_Monika_Tutoring:, author={Czyżewska, Monika and Duda, Ewa and Lejzerowicz, Magda and Perkowska-Klejman, Anna and Sarnat-Ciastko, Ada and Zawadzka, Edyta}, abstract={Celem przeprowadzonych badań było ustalenie, w jaki sposób nauczyciele akademiccy – tutorzy prowadzący zajęcia tutorskie rozumieją termin tutoring. Materiał badawczy stanowiły przygotowane przez badaczki (autorki tekstu) transkrypcje wywiadu fokusowego przeprowadzonego w lutym 2022 z tutorami biorącymi udział w programie „Mistrzowie Dydaktyki – wdrożenie modelu tutoringu” w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Do analiz wyników badań zastosowano podejście jakościowe - metodę analizy pola semantycznego opracowaną przez Regine Robin i jej współpracowników, a następnie zmodyfikowaną przez Barbarę Fatygę. Podbudowę teoretyczną stanowiła teoria pól semantycznych. W procesie analiz został wykorzystany program do jakościowej analizy danych MAXQDA. Tutoring przez badanych jest określany jest jako zindywidualizowana praca ze studentami obejmująca relację i realizację wspólnych celów, a określają go takie sformułowania jak „mój” i „różny”. Tutoring najczęściej kojarzony jest z metodą bądź techniką pracy zarówno indywidualnej, jak i w małych grupach. Wnioski wynikające z analizy wskazują, że dzięki rekonstrukcji sieci znaczeń możliwe jest trafniejsze ujęcie terminu tutoring, z perspektywy nauczycieli akademickich - tutorów uczestniczących w programie.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie}, title={Tutoring: meanings attributed to the term by tutors. An analysis of the semantic field}, address={Częstochowa}, language={eng}, keywords={tutoring, tutor, „Mistrzowie dydaktyki”, analiza semantyczna}, }