@misc{Siemieniecka_Dorota_Bunker/shelter, author={Siemieniecka, Dorota}, abstract={Artykuł opisuje założenia eksperymentu i szkolenia przeprowadzonego na terenie koszar Szkoły Wyższej Wymiaru Sprawiedliwości (obecnie Akademii Wymiaru Sprawiedliwości) w Kaliszu. Sześćdziesiąt osób zostało poddanych sytuacji deprywacji bunkrowej przez 12 godzin. Przeprowadzone podczas eksperymentu badania skupiały się na wykorzystaniu bunkrów jako przestrzeni edukacyjnej, w której jednostki uczą się skutecznych strategii ochrony życia w warunkach zagrożenia. Analizy badawcze obejmowały aspekty praktyczne, takie jak fizyczne przygotowanie do sytuacji kryzysowej, oraz psychospołeczne aspekty uczenia się w warunkach stresu. Uczestnicy eksperymentu zostali poddani symulacjom sytuacji kryzysowych. Celem projektu było określenie mechanizmów adaptacji jednostek do sytuacji zagrożenia w kontekście ochrony życia. Schron/bunkier może stanowić przestrzeń wspomagającą sytuacyjne uczenie się, przygotowując jednostki do skutecznego działania w warunkach kryzysowych. W tekście ukazano te elementy teorii i badań z obszaru uczenia się sytuacyjnego, które powinny być uwzględniane w planowaniu dydaktycznym realizacji szkoleń służb prowadzonych w bunkrach/schronach.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie}, title={Bunker/shelter as a Situated Learning Space: An Example of a Life Protection Experiment in Threatening}, address={Częstochowa}, language={eng}, keywords={warunki bunkrowe, eksperyment schron, sytuacyjne uczenie się, teoria umiejscowionego uczenia się}, }