@misc{Sołtysiak_Wioletta_The, author={Sołtysiak, Wioletta}, abstract={Artykuł traktuje o koncepcji projektowania uniwersalnego, w procesie edukacyjnym na Uniwersytecie, w kontekście udziału autorki w projekcie pt. „Projektowanie uniwersalne przestrzenią równych szans i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami”. W tym celu dokonano przeglądu literatury, omówiono zadania projektowe i odniesiono się do roli idei Projektowania uniwersalnego we współczesnej przestrzeni edukacyjnej. Napisano o włączeniu projektowania uniwersalnego do procesu nauczania-uczenia się na Uniwersytecie, o inkluzji nauczania oraz dostępności, które jest słowem -kluczem dla idei projektowania uniwersalnego. Zakładany cel projektu został osiągnięty. Wykładowcy i studenci nabyli większą świadomość w zakresie dostępności. W ramach realizacji zadań projektowych, zapoznano się m.in. z zasadami projektowania uniwersalnego i ich praktycznym wykorzystaniem. Uczestnicy nabyli wiedzę, kompetencje i umiejętności, które pozwolą im na wykorzystanie ich w sferze społecznej, w praktyce zawodowej.}, type={artykuł}, publisher={Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie}, title={The idea of universal design in the educational process at University. “Universal design as a space of equal opportunities and accessibility for people with disabilities”}, address={Częstochowa}, language={eng}, keywords={projektowanie uniwersalne, dostępność, inkluzja, kompetencje, umiejętności}, }