A1 - Pleśniak, Dariusz CY - Częstochowa KW - 3ds Max KW - cyfrowy aparat KW - wirtualny aparat KW - wirtualna fotografia KW - głębia ostrości KW - odwzorowanie rzeczywistości T1 - Canon 550D vs wirtualny aparat w 3ds Max N2 - W swoich początkach grafika 3d zawsze przedstawiała obrazy z głębią ostrości obejmującą wszystkie plany i bez zniekształceń, nawet w przypadku uchwycenia obiektu w ruchu. Z czasem pojawiło się zapotrzebowanie na obraz charakterystyczny dla rejestracji wykonanej z użyciem kamery posiadającej przesłonę i migawkę. W konsekwencji powstał jej wirtualny odpowiednik, który poszczególni twórcy programów do grafiki 3d dodawali do swoich aplikacji Artykuł dotyczy kwestii, czy wirtualny aparat jest w stanie odwzorować obraz zbliżony do tego, który uzyskujemy za pomocą tradycyjnej kamery. W tym celu przeprowadzono zestaw testów porównawczych, w tym test koncentrujący się na specyfice obrazu wykonywanego z bardzo małą głębią ostrości oraz test fotografii szybko poruszającego się obiektu przy różnych ustawieniach czasu otwarcia migawki. T2 - Canon 550D vs virtual camera in 3ds Max PY - 2016 PB - Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie