A1 - Dziurkowski, Dawid CY - Częstochowa KW - Mistrz KW - uczeń KW - pedagogika KW - relacje KW - myśl KW - technologie T1 - Teoretyczny zarys relacji Mistrz-uczeń w historii myśli pedagogicznej oraz w dobie nowoczesnych technologii edukacyjnych N2 - Tradycyjne relacje Mistrz-uczeń znane były już od czasów starożytnych. Nader często wspomina się o ich szczególnej roli istniejącej w średniowiecznych uniwersytetach. Nasuwa się pytanie, czy przetrwały one po dzień dzisiejszy? Wydaje się, że współcześnie omawiane relacje istnieją, lecz w zmodyfikowanej postaci, nader często zupełnie odbiegającej od tradycyjnej. Jednym z istotnych determinantów wpływających na przewartościowanie stosunku Mistrza do ucznia i odwrotnie jest rozwój nowoczesnych technologii. W związku z powyższym niniejszy artykuł jest próbą przedstawienia ewolucji myśli pedagogicznej dotyczącej omawianych relacji oraz ich istnienia w dobie współczesnych nowoczesnych technologii. T2 - The theoretical outline of the Master – student relationship in the history of educational (pedagogical) thought in the era of modern educational technology PY - 2016 PB - Harit - Krzysztof Bednarek