A1 - Olchanowski, Tomasz CY - Częstochowa KW - buddyzm mahajany KW - zręczne środki KW - metafory KW - przypowieść KW - pedagogika globalna (uniwersalna) T1 - Rola metafor w wychowaniu, samowychowaniu i nauczaniu na przykładzie buddyjskich zręcznych metod i środków pedagogicznych. [rec.] Paweł Zieliński, Aspekty pedagogiczne Sutry Lotosu, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2021 (ss. 192) N2 - Artykuł jest recenzją monografii Pawła Zielińskiego Aspekty pedagogiczne Sutry Lotosu. Autor skupia się przede wszystkim na badaniu zręcznych metod i środków pedagogicznych (upaya-kau-sálya) stosowanych przez nauczycieli buddyjskich w procesach wychowania, nauczania i samowychowania. Metody te, jak zauważa Zieliński, niedostatecznie zostały poddane analizie i badaniom przez zachodnich przedstawicieli nauk humanistycznych i społecznych. T2 - The role of methaphors in education, self-education and teaching on the example of skillful Buddhist pedagogical methods and means. [rev.] Paweł Zieliński: Aspekty pedagogiczne Sutry Lotosu [Pedagogical aspects of the Lotus Sutra], Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2021 (ss. 192) PY - 2021 PB - Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie