Goethe w opinii i omówieniach filozofów i historyków filozofii (O pewnych bibliograficznych kontekstach filozoficznych związanych z kulturowymi propozycjami J. W. Goethego)
Ligwstyczne kształcenie europejskie na rzecz tolerancji i pozytywnych stereotypów kulturowych i cywilizacyjnych. Propozycje Rady Współpracy Kulturalnej Unii Europejskiej
Montessorischer Beitrag zur Sprachentwicklung dse Kindes und seine Einsatzmöglichkeiten bei Förderung sprachbehinderter Kinder und im Fremdsprachenunterricht auf der Primarstufe
Epistémologie de la traduction
Różnorodność rozwiązań instytucjonalnych i podejść metodologicznych w zakresie wczesnego nauczania języków obcych zalecanego przez Radę Współpracy Kulturalnej Unii Europejskiej
Онегинская строфа до и после "Онегина"
Teaching British Culture to Polish Secondary School Students
Лингвопоэтика ритмической организации "Слова о полку Игореве"
Монолог в диалогической форме (Родион Раскольников и его духовный двоиник)
Goethe i jego miejsce w filozofii
Nicht zu viel und nicht zu wenig - über das rechte Maß in Goethes Werk
Роль И.-В. Гете в становлении русской лирической октавы
Sukcesorzy Wilhelma Meistra
Goethes West-östlicher Divan als eine Dialogizitätslehre
Dwa oblicza historiozofii - o katastofizmie w powieści dwudziestolecia międzywojennego
O podmiocie lirycznym w "Vade-mecum" C.K. Norwida
Uniwersalne wartości pracy twórczej i działalności Johanna Wolfganga Goethego
Doświadczenie jako pośrednik między przedmiotem a podmiotem
Dyrektor teatru w roli teoretyka - Goethe i polscy antreprenerzy o funkcjonowaniu i zadaniach sceny
Elementy polskie w Kościele katolickim we Wrocławiu w XVI/XVII wieku
Polen und polnische Kultur im Werk des Breslauer Gelehrten und Philosophen Caspar Cunradus (1571-1633)
Życie i twórczość Sebastiana Petrycego z Pilzna (1554-1626)
Problematyka interkulturowa w dydaktyce i w negocjacjach handlowych
Rola konwencji rodzaju tekstów w praktyce translatorskiej
Эпический пафос драматургии А.Н. Островского
Эпичность языка в драматургии А.Н. Островского
Retrospektywne refleksje - czytając Goethego
Wacław Berent czytelnik Goethego
Формы авторского присутствия в драматизированном мире полифонического романа Ф. Достоевского "Пресмупление и наказание"
Etyka czy sukces? O perswazji w reklamie
Techniki skutecznej perswazji
Miasta australijskie w prereportażach Sygurda Wiśniowskiego
Praha - Vratislav, zrod velkoměsta. Akademie výtvarných umění a uměleckého řemesla ve Vratislavi a česká architektura v meziválečném období
Символика храма в древнерусской литературе киевского периода
Modern Software - a brief review of computer programs for English language learning
Die Vermittlung einer Sprache im Primarbereich I - Primare Fremdsprachenvermittlung
Polish and English compound words
Nazwy własne w języku polskim i ich niemieckie tłumaczenia w wybranych utworach dla dzieci
Didaktische Implikationen der kontrastiven Phraseologie am Beispiel des Deutschen und Polnischen
Sprawozdanie z projektu opracowanego przez Radę Współpracy Kultury Unii Europejskiej
"Przegląd Glottodydaktyczny". Tom 17:2000. Uniwersytet Warszawski. Wydział Lingwistyki Stosowanej i Filologii Wschodniosłowiańskich, Warszawa 2001, ss. 180
Sylwa ortograficzna. Stanisław Podobiński, "Poradnik ortograficzny ze słownikiem wyrazów najtrudniejszych i tekstami edytorsko-poprawnościowymi", Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Częstochowie, Instytut Filologii Polskiej, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie (...)
Goethe w opinii i omówieniach filozofów i historyków filozofii (O pewnych bibliograficznych kontekstach filozoficznych związanych z kulturowymi propozycjami J. W. Goethego)