Dziedzictwo – współczesna ewolucja pojęcia. Implikacje dla pedagogiki
Ideały wychowania i wartości pedagogiczne w poglądach i działalności neokonfucjanistów japońskich
Religia jako czynnik osobotwórczy w świetle poglądów Fryderyka Wilhelma Foerstera
Wczesnoszkolna edukacja medialna jako wprowadzenie do edukacji całożyciowej
Kształtowanie świata wartości dzieci w wieku przedszkolnym a ich indoktrynacja konsumpcyjna
Kulturowe znaczenie pieśni religijnej – aspekt historyczny
Філософські моделі освіти й виховання в музеї: традиції й сучасність
Edukacja i kultura w przestrzeni miasta – analiza zawartości „Niedzieli Częstochowskiej”
Сучасні “Головні гравці” у сфері вищої освіти: тенденції, роль та стратегії взаємовпливу
Міжкультурна освіта студентів в умовах класичного університету
Twórczy potencjał edukacyjnych spotkań akademickich
Інновайційні технології та їхнє значення для підготовки магістрів філології в університетах України і Польщі
Adepci zawodu nauczyciela wobec nauczania dwujęzycznego
Metoda projektów w międzykulturowym kształceniu polskiego języka migowego jako obcego
Trening twórczości – kształcenie dorosłej pozycji życiowej ucznia w perspektywie analizy transakcyjnej
Strukturalizacja czasu w relacjach szkolnych – perspektywa analizy transakcyjnej
Strukturalizacja czasu uczniów. Przyczynek do badań nad czasem życia szkoły w ujęciu teorii analizy transakcyjnej
Wycieczka dydaktyczna alternatywą dla edukacji transmisyjnej
Być bądź też nie być? Wychowawstwo w opiniach nauczycieli
Nauczyciel w obliczu odrzucenia rówieśniczego w klasie. Szkolne działania interwencyjne
Wychowanie dziecka w świecie technologii cyfrowej
Nauczyciel w cyfrowej rzeczywistości
Poradnictwo zawodowe na uczelni wyższej – kierunki rozwoju
Stan wewnętrznego dziecka w analizie transakcyjnej
Współpraca pedagogów z rodzicami w stymulowaniu rozwoju dziecka
Rola pedagoga w procesach związanych z partycypacją społeczną
Wpływ terapii logopedycznej na poziom słuchu fonematycznego u dzieci sześcioletnich
Percepcja wzrokowa i obrazowanie przedmiotów przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Readaptacja społeczna osób uzależnionych od substancji psychoaktywnych po zakończonym leczeniu stacjonarnym
Współdziałanie pracowników MOPS w Częstochowie z rodzinami wieloproblemowymi
Sposób i motywy podejmowania decyzji zawodowych przez młodzież szkół ponadgimnazjalnych w regionie częstochowskim
Szkoła Kadetów w Lunéville w latach 1737–1766. Polscy wychowankowie
Nauczyciele języka polskiego w szkołach średnich Królestwa Polskiego na tle polityki oświatowej w okresie przejściowym (1864–1873)
Пам’ятники Артура Гротгера у Львові в контексті художніх особливостей львівської меморіальної скульптури другої половини ХІХ ст.
Культурно-освітня та благочинна діяльність товариства українських робітників «Сила» у Львові (1907–1939)
Edukacja dziewcząt żydowskich w Szkole Ludowej im. Abrahama Kohna we Lwowie (1844–1914)
Towarzystwo Domu Zdrowia uczącej się młodzieży polskiej „Pomoc Bratnia” w Zakopanem (1900–1918)
„Lutrzy” i „dajczkatolicy”. Kreacja wizerunku Niemców na łamach polskiej prasy Prus Zachodnich na przełomie XIX i XX w. – w obliczu łączenia przynależności narodowej z wyznaniową
Wykorzystanie programów nauczania szkół powszechnych po reformie z 1932 roku w kształceniu i wychowaniu spółdzielczym
Reforma oświatowa z 1948 roku: uwarunkowania społeczno-polityczne, założenia i realizacja
Organizacje społeczne i ideowo-wychowawcze w życiu codziennym szkół podstawowych województwa gdańskiego (1945–1956)
Obraz młodzieży polskiej z przełomu lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku w świetle badań pedagogicznych
Z dziejów opieki nad dzieckiem żydowskim w Częstochowie w XX wieku
Działalność Sekcji Wsparć Niezamożnej Młodzieży Szkolnej w Częstochowie w latach 1916–1925. Zarys problematyki
Kursy zawodowe w Częstochowie w okresie dwudziestolecia międzywojennego
Rola i znaczenie turystyki w wychowaniu i kształceniu dzieci i młodzieży w działalności Zrzeszenia Ludowe Zespoły Sportowe (po 1975 r.). Zarys problematyki
[rec.] Peter A. Levine, "Uleczyć traumę", tłum. Zenon Mazurczak, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2015, Warszawa 2015, ss. 124
[rec.] Alina Wróbel," Problem intencjonalności działania wychowawczego. Studium teoretyczne", Łódź 2014, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, ss. 296