Prawda a kwestie egzystencji: człowieczy podmiot a edukacja jako „kulturowa” inicjacja, społeczeństwo a historia jako „wgląd” w swą cywilizacyjną tożsamość
Kontrowersje wokół podmiotowości uczniów. Próba analizy
Zdążanie do mądrego życia. Spotkania dialogowe a bycie w pełni człowiekiem
Методологічні засади дослідження культурної парадигми освіти у контексті викликів процесів глобалізації
Wzorce starochińskiego humanizmu w edukacji
Філософські засади академічно-громадського навчання у системі університетської освіти США
Radość w procesie wychowania
Wymiar przerw międzylekcyjnych w szkołach podstawowych
Syndrom wypalenia zawodowego nauczycieli
Co stresuje mężczyzn w pełnieniu roli nauczyciela?
Skłonność do podejmowania ryzyka jako cecha wspierająca rozwój kompetencji kluczowych
Pedagogika pracy w konstelacji krajowych ram kwalifikacji
Wykorzystanie sprzężenia zwrotnego do udzielania pomocy rodzinie w sytuacji emigracji
Pedagogika miejsca - kultura lokalna a kształtowanie się tożsamości współczesnego człowieka
Wyzwania dla edukacji europejskiej
Człowiek w przestrzeni "pomiędzy" - rozważania o spotkaniu z Innym jako edukacyjnej sytuacji
Kształcenie osób z niepełnosprawnością w świetle zasady równego traktowania a przestrzeń Internetu
Etnopedagogika a výchova k iným kultúram v Slovenskej Republike
Teoretyczno-praktyczne implikacje nowej analizy instytucjonalnej i jej przydatność w ocenie skutków transformacji
Edukacja akademicka przestrzenią wdrażania studenta do poznawczej i egzystencjalnej autonomii
Komparácia vývinu vysokého školstva na Slovensku v XX. a v XXI. storočí
Особливості підготовки магістрів філології в університетах України, Польщі та Росії
Освітній простір і навчальне середовище в контексті міжкультурної комунікації в музеї
Концепція „storytelling” у контексті співпраці школи і музею
"Moja szkoła nie stanie się przeszkodą w mojej edukacji" - obraz szkoły w motcie ucznia w odniesieniu do teorii skryptu
Tatry v slovenskej a poľskej literatúre vyjadrujúce vzájomnú súvislosť poľského a slovenského národa
Przemiany kulturowe we Francji okresu Oświecenia
Родина в польському мистецтві: історико-культурний і мистецький аспекти
Діяльність Михайла Галущинського (1878–1931) у справі розвитку українського шкільництва
Rozwój żydowskiego szkolnictwa świeckiego we Lwowie w latach 1772–1879
Idea i organizacja galicyjskiej akcji „Dzieci na wieś”
Miejska Szkoła Męska w Tomaszowie Mazowieckim w latach 1880–1914
Nauczyciele Rosjanie w szkołach średnich Królestwa Polskiego w okresie przejściowym (1864–1873)
Szkolnictwo w Jaworznie w okresie Drugiej Rzeczypospolitej
Kultura fizyczna i turystyka w szkołach rolniczych oraz w działalności Wiejskich Uniwersytetów Ludowych w II Rzeczypospolitej
Problematyka wychowania fizycznego i sportu dziewcząt i młodzieży żeńskiej szkolnej w Polscew świetle czasopisma „Start” (1927–1936)
Efektywność nauczania w liceach ogólnokształcących w Częstochowie w latach 1948–1961
Żeńska Szkoła Przemysłowo-Handlowa Sióstr Zmartwychwstania Pańskiego w Częstochowie w latach 1918–1928
Działalność Opieki Szkolnej przy Publicznej Szkole Powszechnej nr 22 w Częstochowie w latach 1934–1939
Żydowskie stowarzyszenia studenckie we Lwowie (1890–1918)