Naród i jego kulturowe dziedzictwo – źródłem treści edukacyjnych w interaktywnej lekturze tradycji narodowej i wydarzającej się społecznej współczesności
Inteligencja duchowa i jej rozwój. Myślenie jednoczące a medytacja psychagogiczna
Koncepcje kształcenia ogólnego a cele i treści nauczania etyki
Wychowanie moralne w kontekście przemian społeczno-kulturowych epoki ponowoczesnej. Zarys problematyki
Spotkanie z Innym w perspektywie idei dialogu
Główne idee i przedstawiciele tradycyjnego mahajanistycznego i neokonfucjańskiego wychowania w Korei
Pedagogiczne aspekty oddziaływania hinduistycznych i buddyjskich systemów filozoficzno-religijnych w okresie globalizacji
The History of Ideas in the Context of the Educational Mission of Museums
Ochrona lokalnego dziedzictwa kulturowego a problem (nie)pamięci zbiorowej – perspektywa edukacyjna
Edukacja wyprzedzająca w procesie upodmiotowienia ucznia
Innowacyjna formuła prowadzenia przypadku
Miary procesów kodyfikacji i personalizacji wiedzy w kształceniu e-learningowym
Brytyjska literatura dziecięca a edukacja wielokulturowa
O potrzebie refleksji w zawodzie nauczyciela
Internetowe forum nauczycieli – wyzwanie dla pedeutologii
Niezbędny czy przeżytek? Współczesny wychowawca klasowy w opiniach uczniów szkół ponadpodstawowych
Pierwszy dzień nauczyciela w szkole
Wykorzystanie potencjału wychowawczego piosenki religijnej w kształtowaniu postaw dzieci w młodszym wieku szkolnym
Decyzje edukacyjne młodzieży w erze globalizacji. Motywy studiowania za granicą – doniesienie z badań
Przygotowywanie się nauczycieli szkół podstawowych do lekcji
Absolwent na rynku pracy – między oczekiwaniami a wyzwaniami
Zmiany w systemie edukacji a potrzeby rynku pracy
Zachowania ryzykowne młodzieży gimnazjalnej
Poczucie własnej skuteczności osób zdecydowanych na emigrację
Psychoedukacja i fizjoterapia jako formy pomocy w terapii wybranych zaburzeń mięśniowo-szkieletowych
Szkolnictwo dla mniejszości płaszczyzną współpracy czy konfliktu? (II Rzeczpospolita)
Edukacyjna działalność ruchu spółdzielczego mniejszości narodowych w Polsce międzywojennej
Товариство українських наукових викладів імені Петра Могили у Львові: історико-педагогічні аспекти діяльності (1908–1939 рр.)
Towarzystwo Bratniej Pomocy studentów Politechniki Lwowskiej (1918–1939)
Udział Towarzystwa Szkoły Ludowej w upowszechnianiu czytelnictwa i popularyzacji wiedzy wśród ludu galicyjskiego doby autonomicznej
Магістерська програма з педагогіки як джерело змістового компоненту педагогічної підготовки студентів Львівського університету у міжвоєнний період
Żydowskie szkolnictwo handlowe we Lwowie w okresie międzywojennym
Żydowskie szkolnictwo średnie w Częstochowie w latach 1918–1939
Z problematyki szkolnictwa powszechnego mniejszości ukraińskiej zamieszkującej Lubelszczyznę w II Rzeczypospolitej
Sport kobiet w działalności Akademickiego Związku Sportowego w okresie II Rzeczypospolitej. Zarys dziejów
Od Szkoły Rzemieślniczo-Przemysłowej do Gimnazjum Mechanicznego Okręgowego Towarzystwa Rzemieślniczego w Częstochowie
Warunki lokalowe Publicznej Szkoły Powszechnej nr 9 w Częstochowie w latach 1919–1939
Geneza, założenia organizacyjne oraz ważniejsze prawidłowości kształcenia nauczycieli w systemie studiów dla pracujących w Polsce po 1945 roku
Działalność Związku Młodzieży Socjalistycznej w liceach ogólnokształcących w Częstochowie
Sport w szkołach rolniczych w Polsce w latach 1975–1998. Zarys problematyki
Cultural Development in Slovakia and Societal Activities of Jewish Communities in Historical Context
Otwarcie na problematykę żydowską w III Rzeczypospolitej
Ján Kvačala, zakladateľ modernej komeniológie
Hrabia Dmitrij Andriejewicz Tołstoj (1823–1889) i jego reformatorska działalność oświatowa
Doktor Helena Metera i nieznane losy jej elementarza
Praca pedagogiczna siostry Jozafaty z dziećmi
Jubileusz Hiszpańskiego Towarzystwa Pedagogiki Porównawczej (SEEC)
[rec.] Danuta Urbaniak-Zając, Ewa Kos, "Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka", Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013, ss. 304
[rec.] Andrzej Ryk, "W poszukiwaniu podstaw pedagogiki humanistycznej. Od fenomenologii Edmunda Husserla do pedagogiki fenomenologicznej", Kraków 2011, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, ss. 258