Premeny primárneho vzdelávania v Slovenskej republike v 21. storočí
Empatia jako ważny czynnik w procesie komunikacji i interakcji międzyosobowej dzieci w wieku przedszkolnym
Nauczyciel jako twórca procesu edukacyjnego a kreatywna aktywność muzyczna uczniów nauczania początkowego
Nieobecny dyskurs wychowania seksualnego w klasach I–III
Rozwój motoryki małej u dzieci 5-letnich w aspekcie ich potrzeb edukacyjnych
Wczesnoszkolna tradycja i nowe media – prolegomena
Pozycja socjometryczna ucznia z dysfunkcją narządu słuchu w klasie ogólnodostępnej w młodszym wieku szkolnym
Drugie śniadanie dzieci w wieku wczesnoszkolnym jako element zachowań zdrowotnych związanych z odżywianiem
O znaczeniu i wartości baśni w pracy pedagogicznej
Elementy tradycyjnej duchowości w rozwoju duchowym realizowanym w szkole powszechnej
Integralność natury człowieczej jako wyzwanie edukacyjne dla pedagogiki
Teleologia i aksjologia wychowania chińskiej szkoły Czystej Ziemi – Jingtuzong
Home and the Loss of Home. Reflection on the Anthropological Situation
Zabezpieczenie społeczne osób niepełnosprawnych – zarys problemu
Model zakwestionowanej transakcji Julie Hay z edukacyjnej perspektywy
Transakcyjne formy strukturalizacji czasu a jego percepcja wśród studentów (na przykładzie Polski oraz Bośni i Hercegowiny)
Zarządzanie czasem w okresie późnej dorosłości
Analityka ilościowa i jakościowa a kształcenie w społeczeństwie sieci
The needs and expectations of students in higher education: a new view on the management of educational institutions
Miłość i związki – perspektywa młodzieży zagrożonej niedostosowaniem społecznym
Nastolatek z zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej. Wskazówki metodyczne do pracy nauczyciela polonisty
Podtrzymywanie więzi z rodziną a readaptacja społeczna z perspektywy więźniów długoterminowych posiadających dzieci w wieku do 15 roku życia
Subkultura hip-hop a resocjalizacja nieletnich
O wychowaniu w średniowiecznej rodzinie na podstawie ,,Żywotu Doroty z Mątów”
Ad maiorem Dei gloriam. Eksjezuici w służbie Komisji Edukacji Narodowej w szkole w Kamieńcu Podolskim
Losy szkół jezuickich z terenu przedrozbiorowego województwa ruskiego po kasacie zakonu Towarzystwa Jezusowego w 1773 r.
Szkoła Początkowa w Borzymowie w guberni kieleckiej (1865–1914)
Obowiązki kierownika szkoły powszechnej w Polsce w latach 1932–1939 w świetle zaleceń centralnych władz oświatowych
Działalność Państwowego Pedagogium we Lwowie (1937–1939)
Organizacja i rozwój Żeńskiego Seminarium Nauczycielskiego w Częstochowie w latach 1914–1936. Zarys problematyki
Warunki materialne szkół powszechnych w Częstochowie w latach 1918–1939
Popularyzacja systemu pedagogicznego Marii Montessori na łamach czasopisma „Wychowanie w Przedszkolu” w latach 1989–2017
[rec.] Encyklopedia starości, starzenia się i niepełnosprawności, pod red. Adama A. Zycha, Stowarzyszenie Thesaurus Silesiae – Skarb Śląski, Katowice 2017, t. 1–5
[rec.] Mirosław Łapot, Szkolnictwo żydowskie we Lwowie (1772–1939), Wydawnictwo Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2016, ss. 591