Emisariusze dziadowskiej tradycji – z problematyki lirniczej – przeszłość i teraźniejszość
The Emissaries of the Wandering Beggars’ Tradition – on the Issues of Hurdy-Gurdy – Past and Present
Panorama polskich koncertów gitarowych
A Panorama of Polish Guitar Concertos
Gitara – epizod brzmieniowy w twórczości Grupy Sześciu
Guitar – a Sound Episode in the Output of Les Six Group
Dialog w Sonacie na dwoje skrzypiec op. 10 Henryka Mikołaja Góreckiego z perspektywy wykonawcy
Dialogue in Sonata for Two Violins Op. 10 by Henryk Mikołaj Górecki from a Performer’s Perspective
Cechy indywidualnego stylu muzycznego Myrosława Skoryka w cyklu preludiów i fug na fortepian
Principles of Myroslav Skoryk’s Individual Style of Music in the Piano Cycle of Preludes and Fugues
Heterogeniczność myślenia o audiacji w świetle eksploracji naukowego statusu teorii uczenia się muzyki według Edwina Eliasa Gordona
Heterogeneity of Thinking about Audiation in Terms of Scientific Exploration of the Status of Music Learning Theory by Edwin Elias Gordon
Edukacja muzyczna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji w kontekście systemu reprezentacji Jerome’a Brunera. Jej celowość oraz modyfikacja metodyki nauczania do pracy zdalnej
Music Education in Training Early Childhood Education Teachers in the Context of Jerome Bruner’s System of Representations. Its Purpose and Teaching Methodology Modification for Remote Work
Juliusz Kaden-Bandrowski o muzyce, pracy i pisaniu – czyli pisarz przy fortepianie
Juliusz Kaden-Bandrowski about Music, Work and Writing – a Writer at the Piano
Kulturowe znaczenie IV Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego w kontekście odradzającego się po II wojnie światowej polskiego życia muzycznego
Cultural Importance of the 4th International Chopin Piano Competition in the Light of Polish Music Life Reviving after the WW II
Kształcenie muzyczne z perspektywy „Wiadomości Muzycznych” (1925-1926)
Musical education from the perspective "Musical news" (1925-1926)