Od Redakcji: Podstawy Edukacji. Na jakie ważne dziś pytania szukamy odpowiedzi?
Foreword of the Editor: Fundamentals of Education. What essential questions are we trying to answer nowadays?
Co sprawia, że pytania badawcze mają charakter pedagogiczny? O uniwersum przedmiotowym pedagogiki przez pryzmat rozważań nad jej rozwojem
Powszechna edukacja filozoficzna szansą na deideologizację edukacji w Polsce? O potrzebie i perspektywach nowego paradygmatu edukacyjnego – w dialogu z Maciejem Woźniczką
Pytanie o pokój w myśli Gabriela Marcela
Różnica i tożsamość – w poszukiwaniu płaszczyzn aksjologicznej identyfikacji
Czym mogłaby być tożsamość fenomenalna? Rozważania na podstawie retrospektywnego opisu realizacji własnych badań i analiz koncepcji filozofii
Jak kształtować tożsamość dzieci i młodzieży w przestrzeni współczesnej szkoły? Między edukacją regionalną, międzykulturową a transkulturowością
Feminatywy w edukacji seksualnej – czy (nie) warto ich stosować?
Kompetencje twórcze w perspektywie pozytywnych zasobów
Jak i dlaczego edukować do starości? – perspektywa geragoga
Pokolenie koronawirusa jako spuścizna po pandemii choroby COVID-19(?) – próba charakterystyki
Education on the verge of changes. The process of education in terms of the cybernetic theory of character
Poszukiwanie nowych rozwiązań w pracy wychowawczej – metoda design thinking w kształceniu przyszłych pedagogów
The Phenomenon of Imagination in Contemporary Education. Competence Essential for the Development of Children Supported by the Creative Visualisation Technique
Poczucie skuteczności kandydatów do zawodu nauczyciela wobec pracy z uczniem zdolnym
Selfie in the opinions of respondents in the Polish-Czech borderlands
In the world of digital media. The role of information technology in Polish and Czech secondary education
Co z tą zmianą? – opinie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na temat lektur szkolnych
Aspekty wychowawcze w pracy nauczyciela przedmiotów zawodowych (na przykładzie techników kształcących w zawodzie technik hotelarstwa)