readers on-line: 16 | MAIN PAGE | COLLECTIONS | NEW ACCOUNT | LOGIN | CONTACT |
Narrow by attributes
Narrow by collections
-
-
Rozprawy doktorskie -
Czasopisma Naukowe -
Chemia -
Chemia i Ochrona Środowiska -
Chemistry, Environment, Biotechnology -
Edukacja Muzyczna -
Edukacja Plastyczna: Fotografia -
Edukacja Techniczna i Informatyczna -
Edukacyjna Analiza Transakcyjna -
Filologia Polska: Historia i Teoria Literatury -
Filologia Polska: Językoznawstwo -
Filozofia -
Fizyka -
Fizyka.Chemia -
Gubernaculum et Administratio -
International Journal of Engineering and Safety Sciences -
Irydion. Literatura - Teatr - Kultura -
Językoznawstwo -
Język w Komunikacji -
Komunikacja i konteksty -
Kształcenie zawodowe: pedagogika i psychologia -
Kultura Fizyczna -
Matematyka -
Mathematics -
Pedagogika -
Philosophical Discourses -
Physical Activity Review : International Scientific Journal -
Podstawy Edukacji -
Pragmata tes Oikonomias -
Psychologia -
Res Politicae -
Rocznik polsko-ukraiński -
Seria Matematyczno-Przyrodnicza -
Sport and Tourism. Central European Journal -
Studia Neofilologiczne -
Technika, Informatyka, Inżynieria Bezpieczeństwa -
Tolerancja: studia i szkice -
Transfer -
Zeszyty Historyczne
-
-
Wydawnictwa zwarte -
Ziemia Częstochowska -
Rozdroża -
Historia III° -
Studencko-Doktorancki Biuletyn Naukowy -
Res Academicae
-
Metadata languages
Search results
- Publications that matched query:
-
[Abstract = "The article attempts to show that the Italian philosophy of “dialogue” (Guido Calogero, Aldo Testa) from the 1950s and the 1960s is not a “philosophy of dialogue”, understood as “New Thinking”, as a radical abandonment of the Cartesian egological perspective. The reception of that “New Thinking” of the 1920s (mainly: Martin Buber and Franz Rosenzweig) in Italy is significantly belated and essentially consists of simplifications and overlooks that we are dealing with a radically new thinking paradigm. Italian philosophers, as they themselves define it, went “their own way”. It means, however, that they have not at all opened themselves to the authentic philosophy of dialogue."]
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
6. |
|
7. |
|
8. |
|
9. |
|
10. |
|
11. |
|
12. |
|
13. |
|
14. |
15. |
|